U kunt uw storing hier melden
Ondervindt u een probleem met een door BollenstreekSolar geïnstalleerde installatie, bijvoorbeeld met uw zonnepanelen, de omvormer of uw thuisbatterij, laat het ons via onderstaand formulier weten. Wij nemen binnen een aantal werkdagen contact met u op met de vervolgstappen.
Ook als u geen klant bent van BollenstreekSolar kunnen wij u helpen.
Mocht u opeens geen informatie meer zien in de app van uw omvormer, dan zijn dan veelal wifi-problemen. We raden u in dat geval om eerst de wifi-verbinding met de omvormer te herstellen. Zie verderop deze pagina voor meer informatie.
Vertel ons wat er aan de hand is
Beschrijf hieronder zo duidelijk mogelijk wat er aan de hand is, en over welk systeem of welke omvormer het gaat. Ons team bekijkt uw melding met zorg en neemt binnen enkele dagen contact met u op om het samen op te lossen.

Ik sta voor u klaar!
Ik ben maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 en 17:00 beschikbaar om u te helpen.
Veelvoorkomende wifi-problemen bij omvormers – en hoe u ze zelf oplost
Regelmatig krijgen wij meldingen van klanten dat hun zonnestroomsysteem “niet meer werkt” of dat de opbrengst niet zichtbaar is in de app. In veel gevallen blijkt het systeem zelf prima te functioneren, maar is er sprake van een wifi-verbinding die is weggevallen tussen de omvormer en uw modem/router.
Omdat de omvormer via internet gegevens doorstuurt naar uw monitoring-app, lijkt het dan alsof er geen opbrengst is – terwijl de zonnepanelen gewoon stroom leveren aan uw woning. Gelukkig kunt u dit vaak zelf eenvoudig herstellen.
Hoe herstelt u de wifi-verbinding van uw omvormer?
Controleer uw internetverbinding
Werkt wifi op uw telefoon of computer?
Zo niet: herstart uw modem/router.
Herstart de omvormer
Zet de omvormer volledig uit volgens de gebruiksaanwijzing (meestal eerst de AC-schakelaar, dan de DC-schakelaar).
Wacht 1 minuut en zet hem weer aan.
Controleer de wifi-module of bekabeling
Staat het wifi-lampje op de omvormer aan of knippert het?
Indien uit: maak opnieuw verbinding via de handleiding van uw merk omvormer.
Verbind de omvormer opnieuw met uw netwerk
Bij een nieuwe modem of gewijzigde wifi-naam/wachtwoord moet u de omvormer opnieuw aanmelden.
Raadpleeg hiervoor de handleiding of onze stappenplan voor SolarEdge, wat in de basis ook geldt voor wifi-verbinding herstellen voor andere merken.
Tip: gebruik een bekabelde verbinding
Een bekabelde (LAN) verbinding is stabieler en voorkomt veel van deze problemen.
Komt u er niet uit?
Geen zorgen – ons serviceteam helpt u graag. Neem contact met ons op via bovenstaand formulier en vermeld uw merk en type omvormer.