Verhelpen van Storingen en Onderhoud door BollenstreekSolar

Ook de beste zonnestroominstallaties kunnen na verloop van tijd te maken krijgen met een storing of een technisch probleem. Dat is natuurlijk vervelend — maar geen zorgen: wij staan voor u klaar om dit snel en vakkundig op te lossen.


Bij BollenstreekSolar helpen wij u graag bij:

  • Het verwerken van garantieaanvragen richting fabrikanten
  • Het uitvoeren van storingsanalyses, zowel digitaal op afstand als op locatie door onze installateurs
  • Ondersteuning bij de overdracht van uw installatie (en bijbehorende accounts) bij een verhuizing


Wij streven ernaar om elk probleem zo soepel mogelijk op te lossen.


Houd er rekening mee dat voor deze werkzaamheden kosten in rekening worden gebracht. Ook wanneer een product nog onder garantie valt, dekt de garantie enkel het product zelf — niet de arbeids-, voorrijkosten of administratieve afhandeling die nodig zijn om het onderdeel te vervangen.

Heeft u een onderhoudscontract bij BollenstreekSolar? Dan kunt u in bepaalde gevallen kosteloos gebruikmaken van deze service. Meer informatie over onze onderhoudscontracten vindt op deze pagina.

 

Onze werkwijze bij een storingsmelding

Wij zullen u altijd verzoeken om digitaal het onderstaande storingsformulier in te vullen om de melding zo efficiënt mogelijk voor u in behandeling te kunnen nemen.


Wanneer uw installatie door ons is geplaatst zullen wij beginnen met het uitvoeren van een digitale storingsanalyse op afstand. Heeft u nog geen onderhoudscontract? Dan bedragen de kosten hiervoor €55,- (incl. BTW). 


Soms kunnen wij op afstand het probleem vaststellen en oplossen. Wanneer het niet mogelijk is om de storing op afstand vast te stellen of er is geconstateerd dat wij langs moeten komen voor de oplossing, dan zult u een offerte ontvangen voor de storingsanalyse op locatie of voor de benodigde werkzaamheden voor het verhelpen van de storing.


Mocht u opeens geen informatie meer zien in de app van uw omvormer, dan zijn dit veelal wifi-problemen die u zelf kunt herstellen. We raden u aan in dat geval om de wifi-verbinding met de omvormer zelf te herstellen. Zie onder op deze pagina voor meer informatie. Komt u daar niet uit, dan plannen wij na akkoord van de offerte een afspraak met u in.


Heeft u een storing, maar is uw installatie niet door ons geplaatst? Dan kunnen wij u nog steeds helpen met onze overstapservice. In dat geval zullen wij altijd een storingsanalyse op locatie uitvoeren. U kunt in dat geval uw storing via het onderstaande storingsformulier kenbaar maken, waarna wij een offerte toesturen.

 

BollenstreekSolar Onderhoudscontract

Om storingen te voorkomen en de levensduur van uw installatie te verlengen, biedt BollenstreekSolar de mogelijkheid voor een onderhoudscontract.

Zo blijft uw installatie optimaal presteren en is uw duurzame investering in kundige handen. Meer informatie over ons onderhoudscontract kunt u hier vinden.


U kunt uw storing hieronder melden


Ondervindt u een probleem met een door BollenstreekSolar geïnstalleerde installatie, bijvoorbeeld met uw zonnepanelen, de omvormer of uw thuisbatterij, laat het ons via onderstaand formulier weten. Wij nemen binnen een aantal werkdagen contact met u op met de vervolgstappen.


 
 

Vertel ons wat er aan de hand is

Beschrijf hieronder zo duidelijk mogelijk wat er aan de hand is, en over welk systeem of welke omvormer het gaat. Ons team bekijkt uw melding met zorg en neemt binnen enkele dagen contact met u op om het samen op te lossen.

Jim van Rooijen

Ik sta voor u klaar!

Ik ben maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 en 17:00 beschikbaar om u te helpen.

Veelvoorkomende wifi-problemen bij omvormers – en hoe u ze zelf oplost

Regelmatig krijgen wij meldingen van klanten dat hun zonnestroomsysteem “niet meer werkt” of dat de opbrengst niet zichtbaar is in de app. In veel gevallen blijkt het systeem zelf prima te functioneren, maar is er sprake van een wifi-verbinding die is weggevallen tussen de omvormer en uw modem/router.

Omdat de omvormer via internet gegevens doorstuurt naar uw monitoring-app, lijkt het dan alsof er geen opbrengst is – terwijl de zonnepanelen gewoon stroom leveren aan uw woning. Gelukkig kunt u dit vaak zelf eenvoudig herstellen.

Hoe herstelt u de wifi-verbinding van uw omvormer?

  1. Controleer uw internetverbinding

    • Werkt wifi op uw telefoon of computer?

    • Zo niet: herstart uw modem/router.

  2. Herstart de omvormer

    • Zet de omvormer volledig uit volgens de gebruiksaanwijzing (meestal eerst de AC-schakelaar, dan de DC-schakelaar).

    • Wacht 1 minuut en zet hem weer aan.

  3. Controleer de wifi-module of bekabeling

    • Staat het wifi-lampje op de omvormer aan of knippert het?

    • Indien uit: maak opnieuw verbinding via de handleiding van uw merk omvormer.

  4. Verbind de omvormer opnieuw met uw netwerk

    1. Bij een nieuwe modem of gewijzigde wifi-naam/wachtwoord moet u de omvormer opnieuw aanmelden.

    2. Raadpleeg hiervoor de handleiding of onze stappenplan voor SolarEdge, wat in de basis ook geldt voor wifi-verbinding herstellen voor andere merken.

Tip: gebruik een bekabelde verbinding

Een bekabelde (LAN) verbinding is stabieler en voorkomt veel van deze problemen.

Komt u er niet uit?

Geen zorgen – ons serviceteam helpt u graag. Neem contact met ons op via bovenstaand formulier en vermeld uw merk en type omvormer.

 

Werkzaam sinds 2019

Michiel Kramer

Michiel is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van ons magazijn. Hij zorgt ervoor dat onze monteurs bepakt en bezakt op weg gaan. Daarnaast zorgt hij ervoor dat alle monitoring op de juiste manier is ingericht.

Werkzaam sinds 2016

Piet de Mol

Piet is onze ervaren adviseur op locatie. Geen dak is te uitdagend en op het moment dat hij bij u op locatie is geweest, weet u zeker dat er een mooi zonnepanelen systeem op uw dak ligt.

Werkzaam sinds 2021

Philip Koopman

Philip is één van onze elektrotechnische monteurs, die u tegen kunt komen tijdens de installatie.

Erkenning en diploma's

Werkzaam sinds 2013

Dirk Kuijt

Dirk is de adviseur voor grote en moeilijke projecten. Met zijn oplossingsgerichte benadering, is geen project of installatie te gek. Dirk was er vroeg bij en is de oprichter van BollenstreekSolar.

Erkenning en diploma's

Werkzaam sinds 2019

Marco van Rijn

Marco is gek op elektrotechniek. Met zijn jarenlange ervaring is hij een echte duizendpoot. U kunt hem tegenkomen tijdens de schouw of installatie, maar ook voor moeilijke vragen via de telefoon is Marco uw man.

Erkenning en diploma's

Werkzaam sinds 2021

Hans van den Burg

Met zijn jarenlange ervaring in de klimsport is Hans zeer vertrouwd op hoogtes. Met zijn kritische blik zorgt hij voor veilige situaties op het dak en daarbuiten.

Erkenning en diploma's

Werkzaam sinds 2019

Tim de Mol

Met zijn klantgerichte instelling neemt Tim voor elk advies ruim de tijd om zo de perfecte installatie te realiseren. Vele zonnepanelen in de gehele Bollenstreek zijn tot stand gekomen op basis van Tim zijn advies!

Erkenning en diploma's